Opgelet: valse facturen van De Watergroep in omloop

De Watergroep kreeg van enkele klanten de melding dat er momenteel valse facturen de ronde doen. Kreeg je een e-mail van afzender 'Watergroep' in je mailbox met als onderwerp 'Eind jaarafrekening' of 'De jaarrekening'? Wissen!

Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep?

Deze e-mail is een typisch geval van een frauduleuze e-mail via 'phishing' (te herkennen aan persoonlijk e-mailadres, buitenlands bankrekeningnummer, foutief berekende waterfactuur, ...). Zo herken je onze e-mails:
* Afzender: steeds een e-mailadres met @dewatergroep.be
* Rekeningnummer: controleer of het rekeningnummer gelijk is aan het rekeningnummer van je laatst betaalde waterfactuur. (Bij deze valse facturen is er sprake van een Duits bankrekeningnummer).
* Facturen van De Watergroep komen terecht in je persoonlijke online klantenzone. Daar kan je al je waterfacturen raadplegen.
* Een digitale waterfactuur van De Watergroep via e-mail omvat steeds de factuur als bijlage.

Neem bij twijfel contact op met de klantendienst.